Προτεινόμενοι Σύνδεσμοι:    greece   -   greece hotels   -   ειδησεις   -   greece news   -   ταβλι στο internet   -   livescore   -   νέα
 easypedia

Easypedia.gr
Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα
Ελληνες
Πρωθυπουργοί
Οικονομία
Γεωγραφία
Ιστορία
Γλώσσα
Πληθυσμός
Μυθολογία
Πολιτισμός & Τέχνες
Ζωγραφική
Θέατρο
Κινηματογράφος
Λογοτεχνία
Μουσική
Αρχιτεκτονική
Γλυπτική
Αθλητισμός
Μυθολογία
Θρησκεία
Θετικές & Φυσικές Επιστήμες
Ανθρωπολογία
Αστρονομία
Βιολογία
Γεωλογία
Επιστήμη υπολογιστών
Μαθηματικά
Τεχνολογία
Φυσική
Χημεία
Ιατρική
Φιλοσοφία & Κοινωνικ. Επιστήμες
Αρχαιολογία
Γλωσσολογία
Οικονομικά
Φιλοσοφία
Ψυχολογία
Γεωγραφία
Ασία
Αφρική
Ευρώπη
Πόλεις
Χώρες
Θάλασσες
Ιστορία
Ελληνική Ιστορία
Αρχαία Ιστορία
Βυζάντιο
Ευρωπαϊκή Ιστορία
Πόλεμοι
Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία
Σύγχρονη Ιστορία
 

Πάβελ Τσελίτσεβ

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Αυτό το άρθρο χρειάζεται επιμέλεια ώστε να ανταποκρίνεται σε υψηλότερες προδιαγραφές ορθογραφικής και συντακτικής ποιότητας ή μορφοποίησης.

Σημείωση: Πολλές φορές τα κείμενα στα οποία βρίσκεται αυτό το πρότυπο, παραβιάζουν πνευματικά δικαιώματα. Κάντε ένα σχετικό έλεγχο πριν ξεκινήσετε την επιμέλεια, αφού είναι πιθανό να διαγραφεί. Μετά την επιμέλεια του άρθρου, είστε ελεύθεροι να διαγράψετε αυτή την επισήμανση. Για περαιτέρω βοήθεια, δείτε τα άρθρα Πώς να επεξεργαστείτε μια σελίδα και Βικιπαίδεια:Οδηγός μορφοποίησης άρθρων.

Αυτό το άρθρο ή η ενότητα δεν αναφέρει τις πηγές του ή δεν περιέχει επαρκείς παραπομπές.

Μπορείτε να βοηθήσετε την Βικιπαίδεια προσθέτοντας κατάλληλες πηγές και παραπομπές που να υποστηρίζουν το άρθρο.

Πάβελ Τσελίτσεβ

Ο Πάβελ Τσελίτσεβ
Γέννηση 21 Σεπτεμβρίου 1898
Μόσχα Ρωσία
Θάνατος 31 Ιουλίου 1957 (58 ετών)
Ρώμη Ιταλία
Εθνικότητα Country flag Ρωσική
Υπηκοότητα Country flag Αμερικανική
Είδος Τέχνης ζωγράφος

O Πάβελ Τσελίτσεβ γεννήθηκε το 1898 (21/9) στο Kaluga της Ρωσίας. Μεγάλωσε σε προνομιούχο και εκλεπτυσμένο περιβάλλον, κοντά στην τέχνη. Ζωγράφιζε απο μικρή ηλικία. Το 1916 με 18 παρακολούθησε μαθήματα τέχνης στο πανεπιστήμιο της Μόσχας. Για να αποφύγει την επανάσταση μετακινήθηκε νοτιότερα και σπούδασε στην ακαδημία του Κιέβου οπου δούλεψε με την Αλεξάνδρα Εξτερ. Σε αυτή την περίοδο, ζωγραφίζει με φανταχτερά χρώματα και με κυβιστικό-φουτουριστικό τρόπο. Το 1920 μετακινείται στην Οδυσσό όπου δουλεύει στο θέατρο και το 1921 φέυγει για Βερολίνο. Εκεί συντηρείται με δουλειά στο θέατρο και ξεκινά να ζωγραφίζει νεκρή φύση, πορτρέτα και φιγούρες.

Από το 1923 ζεί στο Παρίσι όπου η ζωγραφική του αλλάζει: αποδίδει πιο ρεαλιστικά τα αντικείμενα και τα μεταχειρίζεται σαν σύμβολα της κοσμικής τάξης. Δημιουργεί φιγούρες σκεπτικές, σε εσωστρεφείς πόζες. Με αυτή του τη δουλειά γίνεται ο ιδεολόγος μιας μικρής ομάδας καλλιτεχνών, γνωστών στη Γαλλία ως νεο-ουμανιστές οι οποίοι ειδικεύονται σε τοπία που μοιάζουν ονειρικά και σε φιγούρες σκούρων τόνων, συνηθως μπλέ. Το έργο αυτού του κύματος χαρακτηρίστηκε απόρροια του σουρεαλλισμού αλλά στην πραγματικότητα ήταν επηρρεασμένο από τη ζωγραφική του ρωσικού συμβολισμού της αρχης του αιώνα, εμπλουτισμένη από τις ταυτόχρονες προοπτικές του κυβισμού. Αυτή η τάση αναφέρεται σαν νεο-ρομαντισμός στις ΗΠΑ όπου τράβηξε αρκετά την προσοχή, ιδιαίτερα αφότου ο Τσελίτσεβ εγκαταστάθηκε εκεί. Παρόλο που ο καλλιτεχνης βρίσκεται πλέον στις ΗΠΑ από το 1934, τα καλοκαίρια ταξιδεύει στην Ευρώπη μέχρι που ξεσπά ο πόλεμος. Ο Τσελίτσεβ αναζητούσε τον ορισμό της καταγραφής -με εικόνες- του ταξιδιου της ψυχής στην αθανασία, μια διαδικασία που σε ένα κοινωνικό επίπεδο θα δημιουργούσε μια νέα χρυσή εποχή. Αυτή την αναζήτηση αποτυπώνουν τα έργα του από το 1930 μέχρι το θάνατό του. Βασίζοντας το μοντέλο του της κολάσεως, του καθαρτηρίου και του παραδείσου στην κοσμική άποψη των αναγεννησιακών νεο-πλατωνιστών, ανέπτυξε μία σύνθετη εικονογράφηση που χρησιμοποίησε σε μιά -μακρά- σειρά πινάκων που δεν κατάφερε να ολοκληρώσει και που γίνονται αντιληπτοί σαν μία αλληγορία του πνεύματος.

Το 1952 ο Τσελίτσεβ αποκτά την αμερικανική υπηκοότητα, λίγο πρίν φύγει για την Ιταλία όπου αφήνει τη ζωή το 1957. Στο θέατρο δούλεψε σαν σκηνογράφος και απέκτησε τη φήμη ώς ένας από τους πιό πρωτότυπους της εποχής του. Η δουλειά του ήταν ειδικά αξιοσημείωτη για την καινοφανή χρήση νέων υλικών και δραματικών φωτιστικών εφέ.