Προτεινόμενοι Σύνδεσμοι:    greece   -   greece hotels   -   ειδησεις   -   greece news   -   ταβλι στο internet   -   livescore   -   νέα
 easypedia

Easypedia.gr
Ελλάδα
Αρχαία Ελλάδα
Ελληνες
Πρωθυπουργοί
Οικονομία
Γεωγραφία
Ιστορία
Γλώσσα
Πληθυσμός
Μυθολογία
Πολιτισμός & Τέχνες
Ζωγραφική
Θέατρο
Κινηματογράφος
Λογοτεχνία
Μουσική
Αρχιτεκτονική
Γλυπτική
Αθλητισμός
Μυθολογία
Θρησκεία
Θετικές & Φυσικές Επιστήμες
Ανθρωπολογία
Αστρονομία
Βιολογία
Γεωλογία
Επιστήμη υπολογιστών
Μαθηματικά
Τεχνολογία
Φυσική
Χημεία
Ιατρική
Φιλοσοφία & Κοινωνικ. Επιστήμες
Αρχαιολογία
Γλωσσολογία
Οικονομικά
Φιλοσοφία
Ψυχολογία
Γεωγραφία
Ασία
Αφρική
Ευρώπη
Πόλεις
Χώρες
Θάλασσες
Ιστορία
Ελληνική Ιστορία
Αρχαία Ιστορία
Βυζάντιο
Ευρωπαϊκή Ιστορία
Πόλεμοι
Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία
Σύγχρονη Ιστορία
 

Χορός

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Αυτό το άρθρο χρειάζεται επιμέλεια ώστε να ανταποκρίνεται σε υψηλότερες προδιαγραφές ορθογραφικής και συντακτικής ποιότητας ή μορφοποίησης.

Σημείωση: Πολλές φορές τα κείμενα στα οποία βρίσκεται αυτό το πρότυπο, παραβιάζουν πνευματικά δικαιώματα. Κάντε ένα σχετικό έλεγχο πριν ξεκινήσετε την επιμέλεια, αφού είναι πιθανό να διαγραφεί. Μετά την επιμέλεια του άρθρου, είστε ελεύθεροι να διαγράψετε αυτή την επισήμανση. Για περαιτέρω βοήθεια, δείτε τα άρθρα Πώς να επεξεργαστείτε μια σελίδα και Βικιπαίδεια:Οδηγός μορφοποίησης άρθρων.

Ελληνικός χορός, χαλκογραφία του Pierre Augustin Guys από το βιβλίο "Voyage litteraire de la Grece...", Παρίσι 1783
Ελληνικός χορός, χαλκογραφία του Pierre Augustin Guys από το βιβλίο "Voyage litteraire de la Grece...", Παρίσι 1783

Ο χορός (από παλαιά γαλλική πιό dancier, ίσως από Frankish) γενικά αναφέρεται στην ανθρώπινη μετακίνηση που χρησιμοποιείται ως μορφή έκφρασης που παρουσιάζεται ώς μιά κοινωνική, πνευματική είτε ρυθμική απόδοση του ανθρώπινου σώματος . Το Morris που αναφέρεται στους λόγους του καθεδρικού ναού της Αγγλίας χρησιμοποιείται επίσης για να περιγράψει τις μεθόδους της μή λεκτικής επικοινωνίας ( γλώσσα του σώματος) μεταξύ των ανθρώπων ή των ζώων (χορός μελισσών, χορός ζευγαρώματος), την κίνηση στα άψυχα αντικείμενα (τα φύλλα χόρεψαν στον αέρα), και ορισμένες μουσικές μορφές. Η χορογραφία είναι η τέχνη της παραγωγής των χορών, και το πρόσωπο που κάνει αυτό καλείται χορογράφος. Οι ορισμοί αυτοί που αποτελούν το χορό εξαρτώνται από τους κοινωνικούς, πολιτιστικούς, αισθητικούς, καλλιτεχνικούς και ηθικούς περιορισμούς, και τη σειρά από τη λειτουργική μετακίνηση (όπως ο λαϊκός χορός) στις κωδικοποιημένες, φιλότεχνες τεχνικές όπως το μπαλέτο. Στον αθλητισμό, στη γυμναστική, το πατινάζ και το κολύμπι είναι πειθαρχίες χορού ενώ οι πολεμικές τέχνες «kata» συγκρίνονται συχνά με τους χορούς.

Αντίθετα από μερικές πρόωρες ανθρώπινες δραστηριότητες όπως η παραγωγή των εργαλείων πετρών, το κυνήγι, η ζωγραφική σπηλιών, κ.λπ., ο χορός δεν φεύγει πίσω από τα φυσικά χειροποίητα αντικείμενα. Κατά συνέπεια, είναι αδύνατο να πει με οποιαδήποτε βεβαιότητα κάποιος ότι ο χορός έγινε μέρος του ανθρώπινου πολιτισμού.

Εντούτοις, ο χορός είναι βεβαίως ένα σημαντικό μέρος της τελετής, των τελετουργικών, των εορτασμών και της ψυχαγωγίας από τη γέννηση των πιό πρόωρων ανθρώπινων πολιτισμών. Η αρχαιολογία παραδίδει τα ίχνη χορού από τους προϊστορικούς χρόνους όπως τα αιγυπτιακά έργα ζωγραφικής ταφών απεικονίζοντας τους αριθμούς χορογραφιών από το circa 3300 Π.Χ. και τα έργα ζωγραφικής βράχος-καταφυγίων Bhimbetka στην Ινδία. Μια από τις πιό πρόωρες δομημένες χρήσεις του χορού μπορεί να ήταν στη επανάληψη των μυθολογικών ιστοριών. Πράγματι, πριν από την εισαγωγή των γραπτών γλωσσών, ο χορός ήταν μια από τις αρχικές μεθόδους αυτές τις ιστορίες κάτω από τη γενεά στη γενεά.

Μια άλλη πρόωρη χρήση του χορού μπορεί να ήταν ως έκφραση έκστασης στα εκστατικά κράτη που εκφράζονταν καθώς θεράπευαν τελετουργικά. Ο χορός χρησιμοποιείται ακόμα για αυτόν το λόγο από από το βραζιλιάνο τροπικό δάσος στην έρημο της Καλαχάρης. Η προέλευση των χορών Sri Lankan επιστρέφει στους αμνημόνευτους χρόνους των αυτοωμόνων διδύμων και των «yakkas» yingyang (διάβολοι). Σύμφωνα με έναν Sinhalese «μύθο», οι χοροί Kandyan προέρχονται, 2500 έτη πριν, από ένα μαγικό τελετουργό που έσπασε την περίοδο στο α ο βασιλιάς. Πολλές σύγχρονες μορφές χορού μπορούν να επισημανθούν πίσω στους ιστορικούς, παραδοσιακούς, εθιμοτυπικούς, και εθνικούς χορούς. Αν και ο χορός και η μουσική μπορούν να επισημανθούν πίσω στους προϊστορικούς χρόνους είναι ασαφής πιά μορφή τέχνης ήρθε πρώτα. Εντούτοις, δεδομένου ότι ο ρυθμός και ο ήχος είναι το αποτέλεσμα της μετακίνησης, και η μουσική μπορεί να εμπνεύσει τη μετακίνηση, η σχέση μεταξύ των δύο μορφών πιθανώς πάντα είναι συμβιωτική.

Πολλές πρόωρες μορφές μουσικής και χορού δημιουργήθηκαν και εκτελέστηκαν από κοινού. Αυτή η ταξινομημένη κατά ζεύγος ανάπτυξη έχει συνεχιστεί μέσω των ηλικιών με τις μορφές χορού και μουσικής όπως: Jig, Waltz, Tango, Disco, Salsa, Electronica.

Κάποιο μουσικό ύφος έχει επίσης μια παράλληλη μορφή χορού όπως η baroque μουσική και ο Baroque χορός όπου ως άλλους αναπτύσσεται χωριστά: Κλασσική μουσική, κλασσικό μπαλέτο. Αν και ο χορός συνοδεύεται συχνά από τη μουσική, μπορεί επίσης να παρουσιαστεί ανεξάρτητα ή να παρέχει το συμπλήρωμά της (Tap Dancing -Κλακέτες). Ο χορός που παρουσιάζεται με τη μουσική μπορεί ή δεν μπορεί να εκτελεστεί εγκαίρως στη μουσική ανάλογα με το ύφος του χορού. Ο χορός που εκτελείται χωρίς μουσική λέγεται ότι είναι ενσωματωμένος στο ρυθμό του. (Irish Tap Dancing)
χορός jazz
χορός bachata:
χορός ως μορφή θεραπείας:


Πίνακας περιεχομένων

Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί

Από την ηπειρωτική Ελλάδα

Εικόνα:Παράδειγμα.jpg===Από τα νησιά και την Κρήτη===

  • ικαριώτικος
  • μπάλος
  • πεντοζάλη

Κρήτη Γενικά Το νοτιότερο και μεγαλύτερο ελληνικό νησί και ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου. Βρίσκεται στην ανατολική λεκάνη της Μεσογείου, ανάμεσα σε τρεις ηπείρους: στην Ευρώπη, στην Αφρική και στην Ασία. Η Κρήτη είναι νησί πολύ ορεινό ενώ οι σημαντικότερες πεδιάδες βρίσκονται στη Β. Κρήτη.

Οι πρώτοι κάτοικοι της Κρήτης ανήκουν στη νεολιθική εποχή (7000 π.Χ.). Χαρακτηριστικά τους: δολιχοκέφαλοι, μελαχρινοί. Αργότερα συγχωνεύτηκαν με τους Πελασγούς και τους μικρασιατικούς λαούς (Κάρες, Φιλισταίους κ.ά.), που ήρθαν στο νησί περί το 2600 π.Χ. και γνώριζαν τη χρήση του χαλκού. Αυτοί έφεραν και την τοτεμική παράδοση λατρείας με κυριότερη θεά τη Ρέα Κυβέλη και λατρευτικά σύμβολα τον ταύρο, το διπλό τσεκούρι, τα ιερά δέντρα και τα φανταστικά ζώα. Παρόλα αυτά η Κρήτη κατόρθωσε να αφομοιώσει όλες τις ξενικές επιδράσεις και να δημιουργήσει ένα δικό της πολιτισμό, τελείως πρωτότυπο, το μινωικό, μεταξύ 3000 - 1400 π.Χ., και να τον διαδώσει σ' όλα τα νησιά του Αιγαίου και στα ελληνικά παράλια.

Τα πρώτα ανάκτορα στην  Κνωσό, στη  Φαιστό και στα  Μάλια χτίστηκαν

Χορούς από τη Θράκη

Χοροί Μακεδονίας

Ποντιακοί Χοροί

Έλληνες Χορευτές

Εξωτερικές Συνδέσεις